(22) 843 40 12

ul. Smoluchowskiego 1, 02-679, Warszawa - Mokotów

Pon. - Pt. 6:30 - 18:00

Grupy

MISIE

  • Pierwsze tygodnie w przedszkolu to okres intensywnych przeżyć. Debiut dwulatka wygląda różnie i zależy od natury dziecka. Część dzieci buntuje się i płacze, inne swobodnie wchodzą w nowe otoczenie. Dla każdego przedszkolaka najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa. Dlatego pierwszym naszym celem było zbudowanie pozytywnej więzi między dziećmi a nauczycielami, a także stworzenie takiej atmosfery, w której maluchy poczułyby się bezpiecznie.

 

  • Poprzez różne piosenki i zabawy pomagaliśmy dzieciom w adaptacji w nowym miejscu. Dzięki zabawom integracyjnym maluchy mogły lepiej się poznać i poczuć pewniej w grupie. Z czasem zaczęliśmy wprowadzać zasady obowiązujące w grupie i w całym przedszkolu. Dzieci nauczyły się chodzić parami, siadać w kółeczku i reagować na umówione sygnały nauczyciela.

 

  • Przy okazji rozmów dotyczących jedzenia ,,Misiaczki" poznawały zasady odpowiedniego zachowania się przy stole, nazywały naczynia i sztućce, dobierały je parami oraz poznawały ich przeznaczenie. Dużo radości sprawiło im próbowanie niektórych potraw i określanie ich smaków. Dzieci poznają cyferki od 1 do 5 oraz ich wartość liczbową. Nauczą się posługiwać słowami określającymi wielkość przedmiotu (mały-mniejszy-najmniejszy, duży-większy-największy). Już niebawem dzieci bedą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem nowej pory roku. Będą słuchać opowiadań o różnych przygodach, nauczą się wierszy i piosenek związanych z tą porą roku. Przygotują też swoje pierwsze przedstawienie na Dzień Anioła Stróża

ZAJĄCZKI

  • Cały zeszły rok to przede wszystkim przyzwyczajanie się do nowego miejsca, do zasad panujących w przedszkolu i w grupie. Dzieci nauczyły się jak funkcjonować wśród rówieśników, jak współpracować i dzielić się ze sobą. był to czas poznawania nowych nauczycieli, oswajania się z różnymi sposobami prowadzenia zajęć i funkcjonowaniem w środowisku przedszkolnym. W tym roku przede wszystkim skupiamy się nad sprawnością grafomotoryczną oraz rozwojem sprawności językowych. Rysowanie, kolorowanie, rysowanie po śladzie oraz wycinanie pomoże usprawnić pracę ręki, co w rezultacie wpłynie na dokładniejsze i bardziej precyzyjne tworzenie obrazków, w szkole zaś łatwiej będzie przyswajać sztukę starannego pisania. Rozwój mowy jest potrzebny nie tylko do ładnego i czystego mówienia. Dzięki temu poszerza się zasób słownikowy oraz poprawia się komunikacja z innymi ludźmi. Ma to również znaczenie w nauce czytania. Dzieci, które potrafią sprawnie i wyraźnie mówić, rozróżniają brzmienie poszczególnych głosek, łatwiej nauczą się zasad ortografii i poprawnego posługiwania się językiem ojczystym.

 

  • ,,Zajączki" poznawały nazwy i przeznaczenie poszczególnych części ciała, rysowały swoje portrety, nazywały każdą część twarzy, odrysowywały dłonie i stopy, by poczuć jak ważną rolę pełnią one w życiu. Z wielką przyjemnością nauczyły się piosenek i wierszy.

 

  • Na zakończenie tygodnia dzieci mogą przynosić do przedszkola swoje ulubione zabawki, by o nich opowiedzieć, pokazać je, a także pozwolić innym się nimi chwilę pobawić. Ma to na celu naukę szanowania cudzych rzeczy, niebrania czyichś zabawek bez pytania, jak również pilnowania swoich własnych. Przyszłe miesiące to przede wszystkim obserwacja przyrody i zmian, które zachodzą wraz z nadejściem nowej pory roku. Zrobimy sobie nowy kalendarz pogody, na którym każdego dnia dzieci będą mogły zaznaczać temperaturę, zachmurzenie, opady i oznaki obecnej  pory roku. Podczas zabawy kolorami będą utrwalać ich nazwy, jak również sprawdzą jakie kolory powstaną po zmieszaniu różnych barw. porozmawiają o darach z sadu, lasu, ogrodu i parku. Spróbują też sił w tworzeniu pisma obrazkowego, które będzie naszym tajnym kodem porozumiewawczym.

ŻYRAFKI

  • Nasi zerówkowicze przez cały rok przygotowują się do roli ucznia. Poprzez zabawę, swobodne rozmowy, czytanie bajek i ocenę postępowania bohaterów, dzieci poznawały zasady i obowiązki panujące w grupie. Dzięki temu starszaki wspólnie z nauczycielem stworzyły ,,Kodeks przedszkolaka", którego złotą myślą jest pomaganie sobie nawzajem. Dzieci złożyły podpisy oraz obietnicę, że bedą starały się przestrzegać zasad kodeksu.

 

  • Nasze pociechy zapoznają się również z nowymi ksiązkami w przedszkolu ,,Kolorowy start". Wspólnie z podręcznikowym przyjacielem - Pakiem - udają się w podróż do krainy wiedzy. Dzieci będą tworzyć opowiadania do historyjek obrazkowych, ćwiczyć spostrzegawczość poprzez szukanie różnic w obrazkach, uczyć się dzielić zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby oraz głoski. Zerówkowicze również bedą ćwiczyć sprawność motoryczną ręki, rysować po śladzie, kalkować, odwzorowywać różne kształty, rysować szlaczki i znaki literopodobne. Ponadto starszaki będą miały okazje do zabaw rozwijających orientację w schemacie własnego ciała, nabywać doświadczenia w zdolności rozpoznawania strony prawej i lewej, będą klasyfikowały, przeliczały, porównywały liczebność zbiorów oraz wyróżniały i nazywały podstawowe figury geometryczne. Zaprzyjaźnią się również z literkami i cyframi. Przedobiedni czas zerówkowicze będą wykorzystywać na gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu a także na pilne obserwowanie i poszukiwanie śladów zbliżającej nowej pory roku.
Z ostatniej chwili:
  • Zapisy do zerówki - zapraszamy!     |   W naszym przedszkolu odbędą się zajęcia historyczne prowadzone przez Muzeum Historii Polski.07.11.godz. 10.30 - ,,Co to jest niepodległość?"     |   9.11 godz. 10.00 grupa Żyrafki - warsztaty teatralne w Teatrze Guliwer